Monday 6 April 2009

Things Make Strawbengkok Happy

(1) aku lahir kat dunie ni....aku sgt bersyukur kpade Allah kerna dilahirkan dgan sempurna,tiada cacat cela...aku sgt2 bersyukur kerana dilahirkan dalam keluarga yg sgt2 menyayangi aku...walaupun adik beradik aku ramai,aku x penah rase aku kekurangan kasih sayag..xpenah rase lonely....mak ayah aku layan kitorang adik beradik same rata.mak ayah!,walaupun ssh nk cakp face to face..hakikatnye aku sgt syangkan mak ngn ayah aku....kalaupn setiap titik air kat laut jd emas..2 pn x ckup nk bayar kasih syg mak ngn ayah...MAK,AYAH...I MIS U SOOO MUCH.................................................(sedey plk aku....)



(2) bile aku dapt 1st kapal terbag mainan aku...mase 2 aku darjah 2 kot.kapal trbang n hasil tangisan aku berjam2 sbb jeles kawan aku ade sbijik...haha.time 2,tuhan je yg tau camne rase nye prsaan aku..mega happy..time 2,bapak aku blikn kapal terbg kaler hijau,ade 3 tayar...pas2 ade bndera US kat sayap dye..fuuhhhhh!!!..gler seronok aku time.aku tarik kuat2 kebelakang,pas2 lepas!!....laju gler beb.Zooooommmm....



(3) dpt adik...time n aku happy thap kronik.walaupn aku kcik lag cam xde prasaan je tp sentimental jd abg 2 membuak buak...time n aku baru 3 tahun.ade la picisan memory aku pasal kelahiran aku aku n.kalau x cilap la,mase 2 aku baru blik kdai beli ice pong ngn abg aku...uwekkk!!!..adik aku lahir.maka bermulalah era aku sebagai seorang abg..sejak aritu aku cbe mnjadi contoh teladan yg bek kpde adik aku..aku da cbe sedaya upaya aku..X BOLEH!!!..last2 adik aku wat kepale sendri.aku kecewa x dpt membimbing adik aku..huu(sedey thap gaban)...tapi skng nie dye(adik aku la..) da menjadi ank kesayangn family aku..korang tau sbb pe..sbb dye anak bongsu la..huahuahua..



(4) 4A 1B..aku dapt best student kat skolah rendah aku dlu..ok la.aku duk kampung kn.result cam2 da kire gempak gler babi..da leh wat kenduri 7 ari 7 mlm da..aku mmg bangge gler.hahaha.b4 exm 2 aku nie cam sengal2 ckt la..asek kantoi jer.tbe2 je aku dpt bst student.mne x bangge..tp,aku xdpt hadiah ape2 pn dr mak ayah aku..kecewa gler aku..ingt leh dpt dapt beskal BMX k,kereta control k,..bawak p ZOO k..huhuhu..nk wat camne kan.da bkn anak bongsu..(xpe la jis...jagn nangis k...)




(5) 1st handphone aku.....time n aku form 3.gler jakun bler ade fon cndri.cam org batu plk aku time 2...lantak la korng nk cakp aku jakun k kuno k zaman batu k..aku mmg mega sonok time 2.lagi2 aku beli fon 2 dgan duit aku cndri...duit titik peluh aku.bersengkang mate stdy..hahaha..aku dpt hadiah dr skolah menengah aku coz result PMR aku elok..elok camne?x yh la korng tau...gler sentimental fon 2. fon 2 fon flip..alaaaa..yg leh bukak ttp 2 la.SAMSUNG beb..SAMSUNG..tp bler sampi matrik aku trpakse tukar fon yg aku syg 2..coz dye da rosak akibat libasan tangan aku ketika bermain ping pong(padahl x terer pn..)..abh rosak..skang n aku ade memori pasal dye je,aku x dpt tuntut mayat dye kat kdai fon kat KULIM,KEDAH...x sempt nk ambik..huhu..to my SAMSUNG,u always be 1st in my heart...(bengong la jis...)


(6) komik!!!...aku pling ske gler komik..x kire la ujang k gile gile k kawan k dewata raya k..sume la...aku sanggup x mkn kat kantin time rehat sbb nk kumpul duit beli komik nie..mhal gler komik nie.satu jilid rm 4.50...sbulan skali..mne la aku nk carik duit time kcik2 dlu kan..kalau mntak duit dr mak aku coz nk beli komik alamat kene luku la aku..drpade ko beli kartun 2 bek wat beli mknan..2 la yg slalu mak aku ckp beli aku mntak duit..nk wat camne kan,aku bkan anak bongsu yg dpat sume ...huhuhu(ajis,sabar ye......)


(7) mengaji...rmai org cakp word 'mengaji' n tuk org yg blaja..tp dalm cter aku ni mengaji means membace alQuran..dlu aku mengaji kat umh ustazah skolah rendah aku.time 2 aku darjah 4 k 5..x ingt sgt la.walaupun cuti k puase k ,aku still nk nk p mengaji..hujan k badai k ribut mahupun taufan aku still pegi gak...sbb?sbb aku nk usha ank ustazah 2.hahaha..(bengong tul.lari niat...).mase kcik2 kn,org cakp cinta monyet(hahaha..x leh blah langsg)..ade part yg aku x leh lpe..
suami ustazah:npe bace laju sgt nie..(emo gler muke..)
aku:errrrr........

time n otak aku da xde kat c2..duk pkir awek 2 la..gler angau sial.sbb b4 aku ditest oleh c bapak awek n,awek 2 ckp yg dye nk homework same2 ngn aku...mane x libanglibu aku..gler penasaran aku...hahaha..tp 2 la.cinta monyet kan.pas je skolah rendah..dye ntah kemane aku pn ntah kemane..jarg2 gler jmpe.padahal umh bkn jauh kan.ade la 2 3 kali aku terserempak ngn dye time skolah menengah dlu,bler masuk uni, jer lag la x penah jmpe...aku dgar skang dye dah ade balak...kepade *** ******* aku doakn ko bahagie..(ayat gler pasrah....)


(8) dapt flight k UK..ni la yg pling hapy aku rase..dr kecik aku duk berangn nk p oversea..n sume sbb trpengaruh ngn cter kat tv3 tue..pe la tajuk dye.alaa yg ahmad idham ngn haliza misbun berlakon 2..yg last2 ahmad idham kne tembak time hujn mase nk p jmpe haliza misbun 2.. lantak la.x ingt aku..1st time bler nasuha(MARA punyer org) call,aku rase cam nk pitam..cam x caye gler2.aku tye balik kali."btul k saye dpt program ni?"..nasuha jawb"btul dik,tahniah"...waaaaaaaaa..makn x kenyang,mandi x bash,tdor x lena..angau gler aku..haha.tp,x sume bnde ko leh dpt ngn mudah..masuk je BMI,mmpi indah mkin lame makin jd mmpi ngeri...aku mcm mnyabung nyawa plk..kalau aku nk cter kt cni 300 taun pn x abh..ats sokongn rakan seperjuangan,aku berjaya gak lepas...akhirnye aku sampi gak uk nie.alhamdulillah....





p/s:kpde pjoq,aspar,yon,joe,zalina,faridah,yana,taqim,que,miji,baya and mira...trime kasih ats sokongn moral dan x moral korng..aku sgt2 mghargai..

p/s:aku beli fon 2 pn sbb anak ustazah 2.....skali dye x bawak fon p asrama daa..

4 comments:

  1. kekeke
    same2

    2 ribu
    2 ribu
    2 ribu

    -sokongan xbemoral-

    ReplyDelete
  2. cam sayu p0n ad gak bce ceta straw bengk0k kali nih =P
    pape p0n..gud j0b =)

    ReplyDelete
  3. eyh..tmbh cket..kal0 da j0d0h xkemana =)

    ReplyDelete
  4. tme kaseh joe..sokongn ko mmg dihargai
    2000 2000..haha.

    tiqah said,kalo da jodoh x kemane..da probs is,jodoh 2 nth lari kemane nth..da ilang kooott..
    hehe...

    ReplyDelete